Chesky Krumlov, Karintia, Bled

2023-07-24 , FaCsa

Ausztria , Csehország , Németország , Szlovénia , Alpok , motoros túra

A korábban lefixált időpontot ugyan próbáltuk ide oda tologatni, hogy több motoros barátunknak is megfeleljen, de hosszas próbálkozás és egyeztetések után végül csak Csele és Én maradtunk.

CZ-AT-SLo motoros túra

Az első úti cél Český Krumlov (Csehország) volt, ezért eldöntöttük, hogy viszonylag korán indulunk. A találkozási pont a Görbeházai MOL benzinkút volt, ahol egy gyors összekapcsolódás végeztünk a sisak kommunikációnkkal és már indultunk is a célunk felé.

Mivel közel 750km volt a célállomás igy autópályán közlekedtünk.  Ugyan azt gondoltuk, hogy autópályás tempónál nem tudunk majd beszélgetni, de ehhez képest végig beszélgettük az utat. Határátlépések során  szembetűnő volt, hogy az egyes országokban az épületeknél, udvaroknál, mezőgazdasági területeknél milyen külünbségek vannak, és hol milyen rendet és tisztaságot észlelünk az utak környékén.

Český Krumlov (Csehország)

Kisebb keringés miatt  (ugyanis a Garmin GPS Csehországban olyan gyorsforgalmi útra navigált bennünket, ami még nem volt átadva), 15:00 óra környékén megérkeztünk a szálláshelyünkre, mely tiszta, rendezett, és az Óvároshoz csupány 10 perc sétára volt.

Gyors felfrissülés és átöltözés után felkerekedtünk, hogy körbejárjuk az óvárost, ezt a középkori állapotában meghagyott gyöngyszemet, melyet a Moldva folyó ölel körbe.

Megtapasztaltuk a helyi gasztronómiai finomságokat és nem utolsó sorban a helyi - eddig részünkről csak alig ismert - sör márkákat. Estéig tartó sétánk során - a rossz idő ellenére zsongó túrista sokasággal együtt - megnéztük az itt lévő épületeket, hidakat, a Moldva folyón közlekedő különböző kajakot, rafting csónakot, tutajt.

Sasfészek (Kehlsteinhaus), Németország

Másnap szemerkélő esőre ébredtünk, majd szálláshelyünket elhagyva  - a másik foglalt szállás - , az ausztriai Gasthof Raunig volt az úticél. Szerencsére az úton „csak” egyszer esett az eső, .... EGÉSZ NAP :)

Útba ejtettük a németországi Kehlsteinhaus-t Berchtesgadenben, mely  döbbentes történelmi nevezetesség.

Az eső ellenére itt sem voltak kevesen. A sasfészekre felérve volt egy-két perc amikor különleges fényviszonyokat produkált a természet, és különböző időpontokban, de engedte látszani a körülöttünk lévő gyönyörű panorámát.

Maga a hely funkciójáról és az akkori politikai nézetekről, önkényuralmi jelképekből semmit sem lehet tapasztalni, de tudva azt, hogy nem egész 13 hónap alatt kellett elkészülnie az épületnek és az ide vezető 1600m szintmagasságot leküzdő útnak, ez egy kivitelezési remekmű (1938-ban kezdték el építeni).

Ausztria

Utunkat tovább folytatva a szálláshely felé, mely Bad Kleinkirchheim szélén volt, egyre nagyobb esőben és hidegben haladtunk.

Jól vizsgázott a motoros öltözetünk, senkinek sem ázott be, de a szálláhelyen (sí központ lévén) volt szárító szoba ahová a membránig ázott öltözetünket ki tudtuk teríteni.

Kis regenerálódás után szálláshelyünk vezetőjével megismerkedve, megvacsoráztunk, majd a tetőtéri részen kialakított szauna melegében lazítottunk egy kicsit.

Másnap az időjárási applikációkat böngészve úgy döntöttünk, hogy a helyi látványutakat járjuk be.

A tegnapi időjárás nyomait mindenhol lehetett látni. Megáradt hegyi patakok hatalmas sodrással és sötét hordalékkal, elmosott hegyi út, igaz már javítás folyamatban volt.

Nockalmstrasse, Turracherhöhe, Gerlitzen útvonalakon, kellemesen és igazi motoros időben telt a nap.  (24°C maximum, napos, de szeles volt a hegyi levegő)

Feltöltődve de egy kicsit fáradtan érkeztünk a szállásra, ahol vacsora után ismét a meleg szauna várt. Következő napra terveztük az időjárás előrejelzés miatt a Szlovéniai körutat.

Szlovénia

Reggel a várakozásnak megfelelő időben vettük célul Radovljica városát, ahol egy korábbi túránk során a helyi mézeskalács múzeum és étteremben töltöttünk kellemes órákat az időjárás miatt. Most sajnos nem kaptunk zenés marasztalót, igaz az időjárás sem indokolta. Következő úticél Bled volt.

A hatalmas forgalomban a motorosokat előre engedve jutottunk el a kemping bejáratánál lévő motoros parkolóba. Itt hátrahagyva a sisakot indultunk el a csodálatos tó környékén.

Bled, Mala Osojnica
Bled, Mala Osojnica kilátópont

Gyorsan eltelt az idő a környékbeli sétával és fotózással, majd indultunk vissza a Karintiai szállásunkra. A lenyűgöző hegyek látványával az emlékezetünkbe értünk a hotelbe, ahol vacsora után egy jó pingpongoztunk, majd esti-túráztunk egyet.

go home

Ébredés után csak az összepakolt csomagjainkat kellet a motorra feltenni, és reggeli után indultunk haza.

Az ausztriai autópályát csak egy kellemes forgalmú gyorsforgalmi út után értük el, ahol elég jól haladtunk.

A szülőföldet Sopron felé közelítettük meg, itt még jól tudtunk haladni. Sajnos az M1 autópályát elérve már messziről látszott az araszoló kocsi és kamionsor. Szerencsére motorjainkkal a sorok között úgy-ahogy tudtunk haladni. Csele barátom Füzesabonyi lehajtóig bírta az izgalmakat és itt elbúcsúzott Tőlem mondván, inkább az ingerszegény Hortobágyi látnivaló, mint a sztráda. Lehet neki volt igaza mert innen még két balesetbe futottam bele, de ugye nekem a 33-as út út nem opció.

Így telt ez a röpke 5 napos túránk. Remélem jövőre több barátunkkal tudunk újabb kilométereket és élményeket gyűjteni.